Muiswerk Educatief wil doorbraken in het onderzoek naar gepersonaliseerd onderwijs bereiken. Tegelijkertijd willen we bestaande producten verbeteren. Wij werken daarom intensief samen met universiteiten en onderzoekscentra.


Wetenschappelijk onderzoek

Omgaan met verschillen op het vmbo (2017)
Een onderzoek naar de invloed van effectief en gedifferentieerd werkwoordspellingonderwijs.


Wetenschappelijk onderzoek

Marktonderzoek formatief evalueren (2017)
Onderzoek in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap naar instrumenten en interventies gericht op formatief evalueren.


Wetenschappelijk onderzoek

Het effect van digitaal adaptief oefenen en ouderbetrokkenheid (2015)
Onderzoekers hebben met korte 'pitches' de laatste inzichten gepresenteerd op het gebied van onderwijs en ict.

Onderzoek toont aan: Muiswerk verbetert rekenvaardigheden (2014)
Het oefenen van de rekenvaardigheden met een individueel adaptief ict-programma zorgt voor een hoger referentieniveau.


Wetenschappelijk onderzoek

Effect Muiswerk wetenschappelijk bewezen (2008)
Voor het onderzoeksprogramma 'Leren met meer effect' zijn in 2008 in het voortgezet onderwijs tien nieuwe vormen van onderwijs-met-ict aan een experiment onderworpen.


Wetenschappelijk onderzoek

Brugklasproject (2005-2007)
Ruim 700 brugklassers van acht verschillende scholen zijn getest in het kader van het brugklasproject. Dit project is het promotieonderzoek van dr. G.M. Schijf dat werd gesponsord door Muiswerk Educatief.