Onze gebruikers laten keer op keer zien dat Muiswerk werkt! Laat je inspireren, lees in de bezoekverslagen hoe zij de modules inzetten en welke resultaten hun leerlingen boeken. Zo hoef je niet zelf het wiel uit te vinden.


Logo Hervormd Lyceum Zuid

Thematisch lesgeven in combinatie met Muiswerk
Drie jaar geleden startte het Hervormd Lyceum in Amsterdam voor een groep VWO-leerlingen met zogenaamde 'Universalis-klassen': een creatief concept waarbij er thematisch wordt lesgegeven. Zij hebben een goede balans gevonden tussen het aanleren van de taalverzorgingsvaardigheden aan de ene kant én het toepassen van de vaardigheden in toneelstukken, nieuwsuitzendingen of schrijfopdrachten aan de andere kant.


Logo Zone.College

Onderwijs op maat en tóch grip op de lesdoelen
Keer op keer blijkt de praktijk van gepersonaliseerd onderwijs lastig. In theorie klinkt het fantastisch om alle dertig leerlingen in jouw klas onderwijs op maat te bieden maar de realiteit is vaak minder rooskleurig. Het leerplatform van Muiswerk biedt uitkomst, zo ontdekte ook Tanay Sueli, docente Rekenen op het Zone.College in Twello.


Logo Kennemer College

Efficiënt werken via subgroepen
Afgelopen week gaven we een training aan veertig docenten van het Kennemer College Beroepsgericht in Heemskerk. Zij werkten op een wijze die wij afgelopen vier jaar nog niet waren tegengekomen maar welke zeer goed en efficiënt blijkt te werken. Wij waren verrast.


Logo Stedelijk Gymnasium Nijmegen

Muiswerk als leerplatform voor het tussenjaar
Vorig schooljaar startte het Stedelijk Gymnasium Nijmegen met het ‘Intermezzo’, een tussenjaar voor leerlingen die ‘klaar’ zijn met de basisschool, maar nog niet klaar voor de middelbare school. Voor het vak Nederlands bleek het leerplatform Muiswerk Online geschikt.


Logo RSG Gomarus

Passender oefenmateriaal voor dyslecten en blended learning
Reformatorische scholengemeenschap Gomarus in Gorinchem is een streekschool voor vmbo-basis/LWOO tot en met vwo-plus met zo’n 1100 leerlingen. Afgelopen week gingen wij langs om met de docenten mee te denken over blended learning. Daarnaast zochten zij oefenmateriaal voor extra ondersteuning.


Logo Lyceum Oudehoven

Een les Nederlands met Muiswerk: het belang van het kop-romp-staart-model
Als docent ben je ongetwijfeld bekend met het kop-romp-staart-model. Echter, docenten die lesgeven met een interactief leermiddel en zien dat leerlingen redelijk zelfstandig door de stof gaan, vergeten soms om de basis van een goede les in praktijk te brengen. Dat gaat ten koste van de leeropbrengst: zonde! Je kunt dit voorkomen door Muiswerk in te bedden in een sterk didactisch onderbouwde les.